Huisregels
Om u meer inzicht te geven in onze werkwijze, willen wij u verzoeken onderstaande tekst goed door te lezen. Het zijn de ‘huisregels’ van onze praktijk. De meeste huisregels spreken voor zich. Ook patiënten die reeds bij ons onder behandeling zijn, kunnen hierin nuttige informatie vinden. Zo helpt iedereen mee om het voor elkaar zo aangenaam mogelijk te houden en weten we met elkaar waar we aan toe zijn!
Afspraken
Wij werken in onze praktijk uitsluitend met behandelingen volgens afspraak en zonder (open) spreekuren. Dit betekent dat het zinloos is om zonder afspraak langs te komen met de bedoeling direct behandeld te worden. Afspraken kunnen telefonisch of aan de balie worden gemaakt.
Het te laat komen voor een afspraak
Bij te laat verschijnen op een afspraak loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid of zelfs moet worden geannuleerd wegens het hierdoor ontstane tijdgebrek.
Het niet nakomen van een afspraak
Wanneer u een afspraak niet na kunt komen dient u dit uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch te melden. Zegt u een afspraak niet of niet tijdig af, dan zal de voor u gereserveerde tijd in rekening worden gebracht. Bij herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of te laat afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht voor om u uit te schrijven als patiënt van onze praktijk.
Pijnklachten / spoedgevallen
Wanneer u ’s ochtends voor 10.00 uur belt met een pijnklacht/spoedgeval, proberen wij u zoveel mogelijk dezelfde dag te helpen. Belt u later op de dag, dan kunnen wij u dit niet garanderen.
Dienst / waarneming
Indien wij niet aanwezig zijn, staat op het antwoordapparaat altijd de dienstdoende tandarts.
Antwoordapparaat
Indien u ons belt en u krijgt het antwoordapparaat te horen, luistert u deze altijd in uw eigen belang geheel en zorgvuldig af. Er kan belangrijke informatie voor u op staan.
Behandelingen
Wij besteden veel aandacht aan preventie. Indien noodzakelijk verwijzen wij naar de mondhygiëniste en maken regelmatig röntgenfoto’s bij onze patiënten, dit om problemen te voorkomen.
Uw gegevens up-to-date
U bent altijd zelf verantwoordelijk dat uw gegevens bij eventuele wijziging aan ons worden doorgegeven (bijvoorbeeld een verandering van zorgverzekeraar, adres, telefoonnummer en email).
Begrotingen
Bij uitgebreide behandelingen ontvangt u van ons van tevoren een begroting. Alleen indien u als patiënt akkoord bent gegaan met de verstrekte begroting, wordt u als patiënt in onze praktijk behandeld. Leest u de begroting altijd zorgvuldig door!
Infomedics
In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom hebben wij het versturen en innen van onze rekeningen uitbesteed aan Infomedics. Infomedics is een professioneel en betrouwbaar bedrijf dat hierin is gespecialiseerd.
Website Infomedics
Op de website van Infomedics kunt u veel zaken snel een eenvoudig regelen. U hoeft geen rekening te houden met de openingstijden van de Servicedesk en kunt uw zaken regelen op een tijdstip dat voor u het beste uitkomt.
Wilt u een betalingsregeling treffen of de status van betaling controleren, dan raden wij u aan dit direct via de website van Infomedics te regelen of telefonisch contact op te nemen.
Betalingsregeling treffen
- Status van uw betaling controleren
Ga naar www.infomedics.nl. U treft de rekeningchecker direct bovenaan de webpagina aan. Vul de omschrijving (cijferreeks) in die op rekening staat in en controleer of uw rekening is betaald
- Betalingsregeling treffen
Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kunt u een betalingsregeling treffen. Dit kunt u eenvoudig via de website van Infomedics regelen. Klik op de link en vul het formulier volledig in; Betalingsregeling Infomedics
- Veelgestelde vragen
Als u een vraag heeft kunt u het antwoord daarop meestal vinden onder veelgestelde vragen.
Op alle behandelingen zijn onze betalingsvoorwaarden van Infomedics van toepassing, welke zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 30203913.
- Contactgegevens Infomedics
Telefoonnummer: 036 – 20 31 900
Openingstijden: maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot 17:00 uur.
Uw eigendommen
Mondzorg Bogaard gebruikt uitsluitend camera´s in de wachtkamer, balie en als toezicht op de voor en achteruitgang van onze praktijk om ons en onze patiënten zo goed mogelijk te beschermen tegen diefstal, misbruik, vernieling of ander crimineel gedrag. Bij binnenkomst van de praktijk staat naast de toegangsdeur door middel van een sticker aangegeven dat het pand is voorzien van videobewaking. Camerabeelden worden 4 weken bewaard tenzij langer bewaren nodig is in verband met een incident. Slechts enkele daartoe aangewezen medewerkers hebben toegang tot de beelden.
Waak zelf over uw eigendommen. Mondzorg Bogaard is niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen. U wordt geadviseerd uw eigendommen niet onbeheerd achter te laten.
Neem contact op
Patiënt worden, een vraag stellen of een klacht indienen? Neem contact op en een van onze collega’s zal u verder helpen.