Patiëntervaringen

Lees hieronder de ervaringen van onze patiënten:

Ik Ben Blij

Eind april 2013 las ik een advertentie in Groot Rijswijk van Mondzorg Bogaard. Ik liep al een tijdje met een los zittend ondergebit. Het intake gesprek was gratis. Deskundig en vertrouwd. Wat de behandeling betreft niets dan lof. Ik heb nu acht maanden mijn prothese en ik ben helemaal blij. Ik wens Wanita, Bram en Stefan veel succes en U veel eetplezier.

Ronald Beumer

Vakwerk geleverd en het resultaat is een prachtig gebit

Na ongeveer 6 maanden zit mijn behandeling erop, enkele controles daargelaten. Zowel voor als tijdens de behandelingen ben ik altijd op de hoogte gehouden over wat men ging doen en zeker waarom. Er zijn ongeveer 8 afspraken en consulten geweest. Deze zijn, wat voor mij belangrijk is, op tijd uitgevoerd.
Toegegeven, het is geen pretje geweest die zes maanden. Ik heb moeten happen, passen, in mijn kaak laten boren. Maar het resultaat is een mooi passend gebit.
Nu ga ik verder met de nazorg.

Wiebe Terpstra

Hoe ben ik bij Mondzorg Bogaard terecht gekomen?

Door een vriendin die al implantaten had, maar een nieuw gebit nodig had. Dus ging ik met haar mee. Ik heb zelf een loszittend gebit, zonder implantaten. Telkens werd er gezegd: “Doe dat ook! Laat die dingen toch zetten!”. “Ikke niet”, zei ik dan: ”ik ben bang”.
Na veel praten en uitleg van Wanita en Drs. Vriens, heb ik het toch gedaan!
Wanita heeft voor mij uitgerekend wat het ging kosten en wat verzekerd was. Daar ging ik dan, doodsbang de stoel in.
Maar door de rust en kalmte die Wanita en Drs. B Vriens uitstraalde werd ik kalm. Er werd telkens verteld: “Dit doen we nu en dat gaan we zo doen”.
En eigenlijk was het zo gebeurd! Natuurlijk toen de verdoving uitgewerkt was, wat pijn.
De komende dagen zacht voedsel eten, logisch. Hard broodje gaat echt niet hoor!!
De andere dag, aan het einde van de middag werd er opgebeld: “Hoe gaat het? Veel pijn? Heb je nog vragen?”. Dit vond ik toch wel heel attent! Dit had ik nog nooit mee gemaakt.
Toen moesten de implantaten ingroeien in mijn kaak, ongeveer zes weken.
Dit is allemaal goed gegaan.
Toen al het passen, happen, enz. Bij Stefan. Tjonge, wat is die precies!!
En nu mag ik eindelijk 3 maart mijn mooie nieuwe gebit op steg gaan halen en heb ik een mooi vast zittend gebit.
Ik wil jullie alle drie hartelijk bedanken voor de goede begeleiding tijdens dit proces en zeker voor de begeleiding en begrip van mijn angst!!

Karin van Ingen

Mondzorg Bogaard, wat moet je daar nu over vertellen?

Ikzelf had al implantaten, maar wat ouder model met drukknoopjes  (drukknopjes, redactie). Deze gingen loszitten en klikte niet meer vast en ook viel er nog een schroefje uit mijn kaak. Dit heeft Drs. Vriens er weer netjes ingezet en zonder pijn. Bij het foto’s maken bleek dat er een implantaat scheef in de kaak zat, en nu kon er wel een steg op? Dit heeft best wel wat tijd in beslag genomen, je werkt vanuit en oude situatie met een ander merk implantaten.
Maar door het geduld en rust waar deze mensen mee werken is alles goed gekomen en heb ik nu een prachtig vastzittend gebit!
Stefan, onze gebitten techneut, werkt zo precies, dat je niet gauw van hem af bent, want hij maakt alles zelf. En dat is geen sinecure!! Hard werken.
Drs Vriens controleert steeds of alles volgens plan verloopt: geen onstekingen, of de schroefjes wel blijven zitten op de steg.
En Wanita is een schat van een mens, legt alles goed uit wat er gaat gebeuren, denkt met je mee wat financiën aangaat. Wat moet je bijbetalen en wat verzekerd is.
Bij haar voel je je gauw thuis in de Tandprothetiek in de Bogaard (nu Mondzorg Bogaard, redactie).
Deze praktijk is een echte aanrader voor mensen die bang zijn, of problemen hebben met implantaten. Want deze hardwerkende mensen weten wat ze moeten doen om een ieder een vastzittend gebit te geven.
Stefan, Wanita en Bram, petje af voor jullie geduld en zorgzaamheid.
Zal iedereen aanraden naar jullie toe te gaan.

Lieneke van Ommeren – Ooms

Een nieuw gebit nodig? Ga naar Mondzorg Bogaard!

Drie jaar lang heb ik met pijn in de mond gelopen. Toen zag ik een advertentie in de krant van Mondzorg Bogaard. Ook toen heb ik de stap niet genomen. Nadat ik iemand sprak over protheses, raadde ze mij aan hier naar toe te komen. Samen met mijn kleindochter zijn we voor een intake gesprek langs geweest. De tandtechnieker (behandelaar en tandtechnicus, redactie) heeft mij erg goed geïnformeerd en zo zijn de behandelingen begonnen. Natuurlijk met succes! Ik ben goed behandeld en erg tevreden. Een echte aanrader!

Mevrouw M.J. Kouwenhoven – van der Vet

TEVREDEN!

Door een advertentie in de krant ben ik terecht gekomen bij Mondzorg Bogaard. Ik had problemen met het oude gebit, die maar niet verdwenen. De prothese zat enorm los en werd er dagelijks mee geconfronteerd.
Nadat ik op een gratis en vrijblijvend intake gesprek ben geweest bij de tandarts – implantoloog, heb ik besloten om voor implantaten te gaan. Na een medisch vooronderzoek is dit goedgekeurd. De operatie heb ik als zeer fijn ervaren. En ook de samenwerking tussen de assistente en behandelaar was prima! Met als eindresultaat een mooi passend klikgebit naar wens!
Een zeer tevreden patiënt!

Het is de eerste tandarts die mijn vertrouwen heeft. Wat mij betreft een echte aanrader.
Ik was op zoek naar een goed zittend kunstgebit. Na een vervelende ervaring kwam ik terecht bij Mondzorg Bogaard. Daar werd ik geweldig ontvangen door sympathieke mensen. Uiteindelijk besloten om een klikgebit te nemen, en heb daar geen moment spijt van. Ik kan het iedereen aanraden.

Mevrouw A. Deden

Als het een hotel was, gaf ik het vijf sterren.

Ik liep al een paar jaar (!) met een wiebelende onder-prothese. Dat gebit met je onder prothese hoorde bij 65 plussers.
Een feestje kwam ik aardig door met vooral kleine hapjes en weinig drank, want die loste het spul op. Glimlachen kon ik reuze vriendelijk: lippen op elkaar. Ik redde me aardig en raakte gewend aan een menu van avocado’s, vis en roerei. Een notenbar liep ik hooghartig voorbij.
Tot op een dag, mijn drie jarige kleindochter, voelend aan haar tandjes tegen mij zei: “Oma, de mijne zitten vast.” “Oei”, dacht ik:”nu moet er wat gebeuren.”  Mijn tandarts was net met pensioen, wie moest ik om advies vragen?
Op naar Mondzorg Bogaard, bij het oude belastingkantoor. Alles in een: implantaten en protheses, het mediscche en het artisieke vakwerk bij elkaar. Ik had al wel 10 keer naar binnen gekeken. Goede dingen over gehoord: van reparaties tot en met implantaten boven en onder.
Ik kreeg geweldig goede voorlichting en uitleg. Samen met de tandarts – implantoloog (erkend NVOI) en de protheticus (behandelaar en tandtechnicus, redactie) groeide ik geleidelijk naar een weloverwogen besluit toe, dat ik een vast ondergebit wilde. Ik heb zelf de datum mogen prikken. Ik wilde dus implantaten; medisch gezien was dat mogelijk, met een klik-prothese er boven op.
Dat klinkt eng, maar dat is het niet als je weet dat het stapje voor stapje gebeurt, met heel veel voorlichting en medische en mentale begeleiding. De bejegening is uiterst patiënt vriendelijk.
Bovendien is het financieel (verzekering, eigen bijdrage en eventueel eigen risico) best te doen, zeker als je bedenkt wat je er voor terug krijgt: een jonger gezicht met een onbezorgde lach. Een winterbuurt voor de auto is duurder (en dat is maar voor een winter).
Door de verdoving had ik geen pijn tijdens de ingreep, het voelde als een tandenborstel die bijna leeg is. De tandarts – implantoloog gaf elke handeling aan en straalde zo’n rust uit, dat ik bijna in slaap viel. De napijn heb ik opgevangen met goede pijnstillers, op recept van tevoren gekregen met daarbij duidelijke instructie. De tandartsassistente   belde over extra mondhygiëne tijdens het herstel van mijn onderkaak en wilde weten hoe het ging. De oude prothese hield ik met enkele aanpassingen gewoon nog in. Niemand zag wat aan me.
Na het herstel begon het leuke werk, de opbouw van de implantaten en het uitkiezen van de kleuren, passen enz. Ik wilde beslist een zo natuurlijk mogelijk resultaat, net als vroeger, geen rare plooien of uitstekende kin. Dat is echt gelukt. De protheticus heeft staan slijpen en modelleren tot we na een paar weken uitproberen allebei tevreden waren. Het resultaat is prachtig. Ik kan onbezorgd praten, voluit lachen en durf alles weer te eten. Een echte aanrader, deze kliniek: zeer vakkundig en patiëntvriendelijk. Dat had ik veel eerder moeten doen. Tien jaar jonger. Als het een hotel was, gaf ik het vijf sterren.

Ina B. – de V. Te Rijswijk (69)

Ook uw ervaring achterlaten over Mondzorg Bogaard?

We zijn erg benieuwd naar uw mening. Wil t u ook uw ervaring achterlaten? Stuur ons dan een e-mail op:

balie@mondzorgbogaard.nl of bel 070-22 100 07